...

რას მიირთმევენ ჩემპიონები საუზმედ?!

დღევანდელ დინამიურ და ამავდროულად სწრაფად ცვალებად სამყაროში, უწყვეტი გაუმჯობესებისა და ადაპტაციის უნარი კრიტიკულად მნიშვნელოვანია კომპანიების, ორგანიზაციების თუ ცალკეული ინდივიდების გრძელვადიანი წარმატებისთვის.

ამ კონტექსტში, უკუკავშირმა კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი და შეუცვლელი როლი შეიძინა.

უკუკავშირი არის ინსტრუმენტი, რომელიც ინდივიდსა თუ კომპანიას საშუალებას აძლევს გაანალიზოს აწმყო და ფოკუსირდეს მომავალზე კიდევ უფრო მეტი წარმატების მისაღწევად.

„უკუკავშირი ჩემპიონების საუზმეა“ – ამბობს კენ ბლანშარდი, ამერიკელი ბიზნეს კონსულტანტი, სამოტივაციო სპიკერი და ავტორი არაერთი წიგნისა. თქვენ, როგორ ფიქრობთ, ხართ ჩემპიონები? (თქვენს საქმეში, თქვენი კომპანიით)

მოდით ვისაუბროთ უკუკავშირზე კომპანიის კონტექსტში.

როგორ, რა ფორმითა და სიხშირით უნდა მივცეთ თანამშრომლებს უკუკავშირი?  რამდენად მნიშნელოვანია ეს მათი მოტივაციის, ჩართულობის, პროდუქტიულობისა და კმაყოფილებისათვის? ამაზე ბევრი თქმულა, ბევრიც დაწერილა, მთელი რიგი რეკომენდაციებიც არსებობს.

გრძელვადიან წარმატებაზე ორიენტირებულმა მმართველებმა, ლიდერებმა იციან უკუკავშირის მნიშველობა, ისინი მუდმივად ცდილობენ, თავადაც მიიღონ უკუკავშირი, თავადაც განვითარდნენ და ამის ფონზე კონსტრუქციული უკუკავშირის გამოყენებით სხვების განვითარებასაც შეუწყონ ხელი.(კომპანიის განვითარებასთან ერთად)

თუმცა ამჯერად კომპანიისა და მისი მომხმარებლის უკუკავშირზე მინდა გესაუბროთ…

მომხმარებლის უკუკავშირს არაერთი წარმატებული კომპანიის მმართველი ადარებს ჟანგბადს, რომელიც სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ბიზნესისთვის, როგორც ცოცხალი ორგანიზმისთვის, რომელიც სწორედ უკუკავშირით მიღებული ანალიზის შედეგადაც იზრდება, ვითარდება სწორი მიმართულებით და წარმატებასაც აღწევს.

ბიზნესის წარმატების ფორმულაზეც არაერთი მოსაზრება არსებობს, თუმცა სხვა მნიშვნელოვან ფაქტორებთან ერთად, იყო გამორჩეული, გეკავოს შენი ნიშა, იცოდე რაში მდგომარეობს შენი უპირატესობა – ის ფუნდამენტია, რაზეც წარმატებული ბიზნესი შენდება.

,,იცოდე, რას სურს შენს მომხმარებელს ყველაზე მეტად და რას აკეთებს შენი კომპანია ყველაზე უკეთ. ფოკუსირდი იმაზე, სად ხვდება ეს ორი ერთმანეთს – ამას გვეუბნება კევინ შტირციც, ვებ მარკეტინგის ექსპერტი.

როგორ ფიქრობთ, რა დაგვეხმარება იმის გაგებაში, თუ რა სურს მომხმარებელს, ჩვენ სად ვართ ძლიერი, რაში მდგომარეობს ჩვენი უპირატესობა?

რა თქმა უნდა, დღეს ბევრი ინსტრუმენტი არსებობს, თუმცა ალბათ იმაზე უკეთესი (ზოგჯერ ყველაზე სანდო, მარტივი და ამავდროულად ხელმისაწვდომიც) ვიდრე მომხმარებლისგან მიღებული უკუკავშირია, ცოტაა.

უკუკავშირი ნანატრი საჩუქარია, თუმცა ხშირ შემთხვევაში ჩვენ ბოლომდე ვერ ვიაზრებთ მის მნიშვნელობას და არც სათანადოდ ვიყენებთ, განსაკუთრებით კი უარყოფით უკუკავშირს გავურბივართ.

თუმცა, თუ გავიხსენებთ ბილ გეითსს, რომელიც ამბობს, რომ ყველაზე უკმაყოფილო მომხმარებელი, ყველაზე დიდებული წყაროა სწავლის და გაბრაზებისა და წყრომის ნაცვლად, მადლიერნი ვიქნებით, თუ უარყოფითი უკუკავშირისაც სათანადოდ დავაფასებთ პოზიტიურთან ერთად, საკუთარ თავსაც და კომპანიასაც შესაძლებლობას მივცემთ კიდევ უფრო წინ წავიდეთ და შესაბამისად გავიზარდოთ.

საკუთარ თავს რომ მოტივაცია მივცეთ და უფრო მეტად შევიყვაროთ უკუკავშირი, (პოზიტიურთან ერთად ნეგატიურიც) გავიხსენოთ მისი სარგებელი…

რას გვაძლევს უკუკავშირი?

  • კომპანიის ძლიერი და სუსტი მხარეების ანალიზი
  • სერვისის/პროდუქტის მუდმივად გაუმჯობესების შანსი
  • მომხმარებლის კმაყოფილების განსაზღვრა
  • საბაზრო მოთხოვნილებების და მათთან ჩვენი შესაბამისობის დადგენა
  • ტენდენციებისა და შანსების იდენტიფიცირება
  • სტრატეგიული გადაწყვეტილების მიღებისას ორიენტირი
  • სწორი ინვესტიცია კომპანიაში
  • ბრენდის შენება და მისდამი ნდობის ამაღლება
  • გაჯერებულ ბაზარზე კონკურენტული უპირატესობის გაზრდა
  • მომხმარებლის ლოიალობისა და გაყიდვების სტიმულაცია

ამ ჩამონათვალს სხვა ფაქტორებიც შეიძლება მივამატოთ, თუმცა ალბათ ესეც საკმარისია იმისთვის, რომ კიდევ ერთხელ დავფიქრდეთ უკუკავშირის ძალასა და მნიშვნელობაზე, არასოდეს გავუშვათ შანსი ხელიდან და ნებისმიერი ფორმით მივიღოთ მომხმარებლის უკუკავშირი, რაც ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ორიენტირია კომპანიის წარმატების გზაზე.

ჩვენ ყველას გვჭირდება ხალხი, ვინც მოგვცემს უკუკავშირს. ესაა გაუმჯობესების გზა” – ბილ გეითსიც ამას ამბობს.

 

როგორ მივიღოთ უკუკავშირი?

ამისთვის დღეს უამრავი ფორმა და მიდგომა არსებობს, საჯაროც და პერსონალურიც, ისეთები როგორიცაა მაგ.:

  • გამოკითხვები/კითხვარები – მოკლე, მიზნობრივი გამოკითხვები გვეხმარება კონკრეტული ინფორმაციის შეგროვებაში.
  • ინტერვიუები მომხმარებელთან – პირდაპირი საუბრები უფრო ღრმა, ხარისხობრივ უკუკავშირს გვაძლევს.
  • ონლაინ ჩატი და ე.წ. საფორთთან კავშირი – მომხმარებლები რეალურ დროში გვიზიარებენ პრობლემებსა და საკუთარ წინადადებებს.
  • სოციალური მედია და ონლაინ რევიუები – საჯარო უკუკავშირი გვეხმარება გავიგოთ მომხმარებელთა განწყობა.
  • უკუკავშირის ფორმები მაგ. ვებგვერდზე – მარტივი და ეფექტური საშუალება ინფორმაციის შესაგროვებლად.

ამოირჩიეთ, მიაგენით თქვენთვის და თქვენი მომხმარებლისთვის სასურველსა და ეფექტურ უკუკავშირის ფორმას, მიიღეთ თითოეული უკუკავშირი(არ აქვს მნიშვნელობა პოზიტიური იქნება ის, თუ ნეგატიური) როგორც საჩუქარი და იყავით ამისთვის მადლიერი!

მთავარია, ესეც გვახსოვდეს – მომხმარებლის უკუკავშირი არ ნიშნავს მხოლოდ მიღებას/მოსმენას – ეს მოქმედებასაც ეხება და ზუსტად ეს ხდის მას მნიშვნელოვანს.

როგორ ვიმოქმედოთ?

  • მოვუსმინოთ (მომხმარებელს)
  • გავაანალიზოთ მოსმენილი, განვსაზღვროთ პრიორიტეტები
  • მივიღოთ შესაბამისი გადაწყვეტილებები, გადავდგათ ქმედითი ნაბიჯები
  • ისევ მოვუსმინოთ (მომხმარებელს)

როგორც ვხედავთ, უკუკავშირი და მასზე მუშაობა უწყვეტი ციკლია, რომელიც იწყება მოსმენით და გადადის ქმედით ნაბიჯებში, რასაც წინსვლა, პროგრესი და წარმატება მოჰყვება ხოლმე ბონუსად.

და ბოლოს თქვენ მინდა გკითხოთ – თქვენ რას მიირთმევთ საუზმედ? 😊

ველით თქვენს უკუკავშირს!

 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare