რა არის YouTube, ან როგორ დაიწყო აღნიშნულმა პლატფორმამ ფუნქციონირება?
მინდა მოგიყვებით იმ საინტერესო ფაქტის შესახებ, რაც YouTube-ს უკავშირდება. აღნიშნულ გვერდს სულ სხვა პროფილი ჰქონდა. ეს არც მეტი არც ნაკლები გაცნობის საიტი იყო, სადაც თქვენ შეგეძლოთ გადაგეღოთ ვიდეო, გესაუბრათ საკუთარ თავზე და სასურველ მეორე ნახევარზე. თუმცა საიტმა არ გაამართლა, როგორც ამბობენ ხალხს მოერიდა მსგავსი ვიდეობის სოციალურ ქსელში ატვირთვა. ამის შემდეგ YouTube-ის შემქნელებმა გასცეს ნებართვა, მომხმარებელს აეტვირთა ნებისმიერი შინაარსის ვიდეო, როგორც ვხვდებით ეს იყო ყველაზე სწორი გადაწყვეტილება, რამაც YouTube ტოპ სოციალური ქსელების სიაში მოახვედრა. აღნიშნულ ვიდეო საიტზე, ჩვენ შევხვდებით სხვადასხვა კატეგორიის ვიდეობს, რომლის ყურება, გაზიარება და დამახსოვრება შეგვიძლია. ასევე თავისუფლად არის შესაძლებელი საკუთარი მოსაზრების დაფიქსირება კონკრეულ ვიდეოსთან მიმართებაში მისი მოწონებით/არმოწონებით და კომენტარის დატოვებით.
ჩვენს დღევანდელობაში რთულად თუ შეგხვდებათ ისეთი კომპანია, რომელიც არ მოიხმარს YouTube არხს. იმ შემთხვევაში თუ თქვენ ფლობთ სტარტ აპ ბიზნესს და ჯერ კიდევ არ ხართ YouTube-ზე, მაშინ გირჩევთ არ დაკარგოთ დრო და დაარეგისტრიროთ თქვენი ანგარიში. თქვენ შეგეძლებათ დაამატოთ ვიდეო კონტენტები, რომელთა გაზიარებაც გსურთ თქვენი მომხმარებლისათვის (subscribers). სტატიიდან თქვენ შეიტყობთ, თუ როგორ უნდა შექმნათ თქვენი ანგარიში და მართოთ ის.
დასაწყისისთვის აუცილებელია გქონდეთ Google -ის ანგარიში, დაარეგისტრირეთ Gmail კომპანიისთვის, რომელსაც მიაბამთ თქვენს YouTube ბიზნეს არხს. ჩემი რჩევა იქნება, არ მიაბათ საკუთარი Gmail-ი, ორგანიზაციის არხს. ახალი ანგარიშის შექმნა ხშირად საუკეთესო ვარიანტია, რადგან არ მოგიწევთ ნერვიულობა თქვენს პირად Gmail-თან დაკავშირებულ უსაფრთხოების საკითხებზე. ასევე შესაძლოა სამომავლოდ დაგჭირდეთ ანგარიშის მონაცემების გაზიარება თქვენი კოლეგებისთვის.
თქვენი Google ანგარიშის შექმნის შემდეგ გადადით YouTube– ის მთავარ გვერდზე. თქვენს არხზე აქტივობის დასაწყებად, დააჭირეთ ავატარის ხატულას ეკრანის ზედა მარჯვენა კუთხეში. ჩამოსაშლელი ვარიანტებიდან დააჭირეთ ღილაკს “ჩემი არხი”.
შემდეგ თქვენს ეკრანზე გამოჩნდება ველი, რომელიც ითხოვს თქვენი სახელისა და გვარის მითითებას. გახსოვდეთ, YouTube გაძლევთ შესაძლებლობას გამოიყენოთ თქვენი არხისთვის ბიზნესის ან პროდუქტის სახელი.
დააჭირეთ “გამოიყენეთ ბიზნესი ან სხვა სახელი”, რომელიც მიგიყვანთ ეკრანზე, სადაც შეგიძლიათ შეიყვანოთ თქვენი ბრენდის სახელი. თქვენს მიერ არჩეული სახელი იქნება ის, რაც თქვენს YouTube ბრენდის ანგარიშს უკავშირდება.
ესეც ასე! თქვენი ბიზნეს ანგარიში YouTube-ზე შექმნილია.
საკმაოდ მარტივია, არა?
ახლა, როდესაც თქვენ იცით, თუ როგორ უნდა შექმნათ YouTube -ზე ბიზნეს ანგარიში, დროა თქვენი არხი ცოტათი გააქტიუროთ. ქვემოთ მოცემულია თქვენი არხის სრულყოფილად დახვეწის ნაბიჯები, რათა მაყურებლებისა და საძიებო სისტემების ყურადღება მიიპყროთ.
შეავსეთ თქვენი YouTube ბიზნესის ანგარიშის დეტალები:
მოცემულ YouTube არხზე ბევრი რამაა რისი გაკეთებაც შეიძლება, შემდეგი ინფორმაცია წარმოადგენს ბრენდების ზოგიერთ სავალდებულო საქმეს, ანუ ის რაც აუცილებლად უნდა გააკეთოთ.
დააჭირეთ ბმულს “customize channel”. გამოვა ეკრანი, რომელიც მიანიშნებს იმაზე, თუ რა არის საჭირო, იმისთვის რომ თქვენი არხი უფრო სრულყოფილი გახდეს.
ისევე როგორც სხვა სოციალუ ქსელებში, YouTube-ზეც უნდა ავტვირთოთ ორგანიზაციის ლოგო, უკანა ფონი და დავამატოთ მცირე ინფორმაცია ბიზნესის შესახებ.
აქვე გიზიარებთ YouTube არხის სურათების პარამეტრებს, რომელიც დაგეხმარებათ მარტივად მოარგოთ სასურველი ფოტო თქვენს არხს:
• არხის ხატულა: რეკომენდირებულია 800 × 800 პიქსელი, ეკრანები 98 × 98 პიქსელი
• არხის ბანერი: 2560 × 1440 პიქსელი, მობილური ქსელისა და ინტერნეტის უსაფრთხო ტერიტორია (ტექსტისა და ლოგოს ამოკვეთის გარეშე) არის 1546 x 423 პიქსელი.
ვინაიდან ეს ზომები შედარებით დიდია, თქვენ უნდა გამოიყენოთ მაღალი რეზოლუციის სურათები. ვიზუალების დასამუშავებლად შეგიძლიათ გამოიყენოთ Canva.com, რადგან ამგვარი სურათების დამზადება რამდენიმე წუთში შეგიძლიათ YouTube- ის არხებისთვის განკუთვნილი შაბლონების წყალობით.
დავიწყოთ ჩვენი არხის ხატულადან. როდესაც პირველად აპირებთ თქვენი ხატულას შეცვლას, მოგეწოდებათ შემდეგი მოთხოვნა.
თქვენი შემოქმედების ატვირთვისას, YouTube გთავაზობთ გადახედვისა და მოჭრის საშუალებას, რათა დარწმუნდეთ, რომ ყველაფერი რიგზეა. ამის გამოსწორებას შეიძლება დასჭირდეს მცირე დრო, მაგრამ ამის გაკეთება უზრუნველყოფს თქვენი ანგარიშის პროფესიონალურ გარეგნობას.
ამ ატაპზე გადასვლით საშუალება გეძლევათ ნახოთ საბოლოო შედეგი, თუ როგორ გამოჩნდება თქვენი მონაცემები სხვადასხვა მოწყობილობებში.
თქვენი YouTube არხი ჯერ კიდევ არ არის 100% დასრულებული, ახლა უკვე დროა შეავსოთ რამდენიმე ძირითადი დეტალი.
არხის აღწერილობა:
თქვენი “about” განყოფილება წარმოადგენს მნიშვნელოვან საკითხს, თუ როგორ უნდა შექმნათ YouTube არხი, რომელიც რეალურად იზიდავს მიმდევრებს. Youtube წესების მიხედვით, არხის აღწერა არ უნდა აღემატებოდეს 1000 სიმბოლოს. ამასთან, მომხმარებლების უმეტესობა დაინახავს მხოლოდ პირველ 200 სიმბოლოს. დანარჩენი მხოლოდ მაშინ იქნება ხელმისაწვდომი, როდესაც ისინი გახსნიან თქვენს არხის აღმნიშვნელ ჩანართს. ამიტომ, შეეცადეთ ძირითადი მნიშვნელობა და ინტრიგა განათავსოთ პირველ 200 პერსონაჟში. ამით უფრო მეტად დაინტერესდება თქვენი არხი, უბრალოდ ძებნის საშუალებით.
გაითვალისწინეთ, რომ საკვანძო სიტყვები უნდა შეიტანოთ მიმზიდველ აღწერილობაში, რათა შეძლოთ თქვენი არხის ოპტიმიზაცია საძიებო სისტემებისთვის და მიიღოთ უფრო მაღალი საძიებო სისტემების რანჟირება. ეს YouTube პოტენციურ გამომწერებს გაუადვილებს თქვენი პოვნას და საშუალებას მოგცემთ ფართო აუდიტორიას მიაღწიოთ. საბოლოო ჯამში, ეს სასარგებლოა, თუ გსურთ მიაღწიოთ არხის ზრდას და თქვენი ბრენდი გახდეთ წარმატებული YouTube მარკეტინგის საშუალებით.
თქვენ ასევე შეგიძლიათ დალინკოთ YouTube-ის არხზე თქვენი სოცილური ქსელების მისამართები, რას გაუმარტივებს მომხმარებელს მოიძიოს მათთის საინტერესო ინფორმაცია თვქენი კომპანიის შესახებ. YouTube საშუალებას გაძლევთ დაამატოთ ხუთამდე ბმული და დააკონფიგურიროთ ჰიპერბმულის ტექსტი 30 სიმბოლომდე.
აღწერილობის შევსების შემდეგ, საბოლოო შედეგი ასე გამოიყურება:
დამატებითი ბონუსის სახით, YouTube უმატებს თქვენი საიტის სოციალურ ბმულებს თქვენი არხის ბანერზე, რათა მაყურებლებისთვის კიდევ უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს ისინი.
გამორჩეული არხები და აქტივობა:
ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სოციალური ქსელი, YouTube წარმოადგენს საზოგადოებას. საჭიროა აჩვენოთ საკუთარი თავი, როგორც საზოგადოების აქტიური ნაწილი, რაც ნიშნავს სხვა არხების დათვალიერებას და სხვა ვიდეოების მოწონებას.
თქვენთვის გამორჩეულ არხებზე ჩართულობა, მათი ვიდეოების მოწონება/დაკომენტარება დახვეწილი გზაა თქვენი YouTube მეგობრების/კონკურენტების პატივისცემის გამოსახატად. ეს არის ჭკვიანი სტრატეგიაც, თუ არ აპირებთ ხშირად ვიდეოების ატვირთვას თქვენი არხი მსგავსი ჩართულობით აქტიური იქნება.
დარწმუნდით, რომ თქვენი არხის პარამეტრებში გამოწერები და ვიდეოს ნახვები დაყენებულია საჯაროდ, რათა მაყურებლებმა შეძლოს მათი ნახვა.
ახლა, როდესაც თქვენი პროფილი შექმნილია, შეგიძლიათ ატვირთოთ და გამოაქვეყნოთ თქვენი პირელი ვიდეო. როგორი კომუნიკაცის ფორმა უნდა გქონდეთ თქვენს გამომწერებთან და თუ რა ტიპის ვიდეო კონტენტი უნდა ატვირთოთ YouTube არხზე ამაზე უფრო ვრცლად სოციალური მედია მარკეტინგის ვებინარზე ისაუბრებს BPN Georgia-ს ექსპერტი. თქვენც შემოგვიერთდით და შეიტყვეთ უფრო მეტი!